Tegnap merre másfelé is járhattam volna, mint Doman Zoltán rezidenciáján...sírtam rítam neki, hogy valamiért nem úgy húz az autó mint amikor beleraktam a motort. Természetesen már minden rémképet magam elé láttam, hogy hengerfejes a motor, nincs kompresszió, eltört a gyűrű, injektort kell cserélni, rossz az AC és egyebek...(néha tényleg hatásos a Doman féle pszichoterror :D:D:D:D) Ám Zoltánunk a tőle megszokott nyugalommal konstatálta, hogy jóvan, segíts nekem összerakni egy váltót aztán megmondom, hogy nem tudom mi baja van :DD Tehát ellestem a mestertől a T50 váltó összerakásának rejtelmeit. Nem egy bonyolult művelet, csak 670 féle kis fogaskerék meg csapágy meg hézagoló pontos helyét kell ismerni és akkor még nem említettem a szinkrongyűrűket, a kapcsoló körmöket és azokat a kis szarokat amiknek eddig nem is tudtam, hogy kulcs a neve, de kb. az egyik sima felületű kis 2 egységes legó elemre hasonlítanak :))) Ja és természetesen a procedúra során 80x kirohanni a préshez, beszaladni a műhelybe...egy élmény :D Az autószerelés sava-borsa ez, kérem! Nem is igazi műértő autószerelő ember, aki életében legalább egyszer nem nyomott rá a mutatóujjára a 20 tonnás hidraulikus préssel :DD Szóval a nagy melegre való tekintettel jó hangulatban tellt a motorszerelés. Közben matattam Zoli féltve őrzött kincsei között, beleejtettem a T3 short shiftere csavarjait egy doboz fáradtolajba, azt halászgattam, meg kiszórtam faterja kompresszor alátéteit...vicces volt :D
Nade térjünk is vissza az én egyetlen hőn szeretett 4AGE-mhez! Elmentünk a hivatalos dányi tesztpályára, a kókai egyenesre, ahol az autók teljesítménymérése szokott zajlani. A Falu határában állórajtot véve, az erdő első fájáig történő gyorsulás mutatja meg hogy mit bír a gép :D:D:D Ha ezt a világ megtudja, a TAG Heuer lehúzhatja a rolót :DDD Doman kibelezett smallportos autója tudott itt 190km/h-t, az enyém 2 személlyel 160-at. Anyósülésből nézve nem is ment olyan szarul...Vissza a ház elé, mérjünk egy kompressziót. Itt jött a móka és kacagás! A 2-es henger gyertyája darabokban jött ki a gyertyakulcsból!! Csak nem mutatott hülyeséget a Butt-Dyno :))) Miután lecsengett a törött NGK által okozott sokk, véghezvittük a kompressziómérés hihetetlenül bonyolult folyamatát. Legutóbb, mikor még Tóth Zolinál mértek rajta, akkor 11-11-10-8 bar volt a hengerekben a nyomás. Így még Domant is izgatta a végeredményünk, hogy most mit tud. 11-11-11-11! Még jobb is lett, mint amilyen volt pár éve! :D Nem gyengén ért fültől fülig a szám :DD Kaptam egy másik gyertyát is gyorsan (természetesen ugyanolyat!) és mentünk mégegy körre a tesztpályán. Ég és föld volt a különbség, olyan szabadon forgott el a motor 5000 felett. Rossz gyertyával kicsit szenvedett....de íííígy...álom :) Azért majd beruházok 4 db új gyertyára, jobb a békesség.
P.S.: Természetesen a kókai egyenes NEM a Dányból Kókára tartó út, hanem egy magánterületen fekvő, forgalomtól elzárt szakasz!
Utolsó kommentek