HTML

Linkblog

Utolsó kommentek

2008.08.03. 16:59 [Walaki]D`Lair

Láttatok már törött gyertyát? 8-O

Tegnap merre másfelé is járhattam volna, mint Doman Zoltán rezidenciáján...sírtam rítam neki, hogy valamiért nem úgy húz az autó mint amikor beleraktam a motort. Természetesen már minden rémképet magam elé láttam, hogy hengerfejes a motor, nincs kompresszió, eltört a gyűrű, injektort kell cserélni, rossz az AC és egyebek...(néha tényleg hatásos a Doman féle pszichoterror :D:D:D:D) Ám Zoltánunk a tőle megszokott nyugalommal konstatálta, hogy jóvan, segíts nekem összerakni egy váltót aztán megmondom, hogy nem tudom mi baja van :DD Tehát ellestem a mestertől a T50 váltó összerakásának rejtelmeit. Nem egy bonyolult művelet, csak 670 féle kis fogaskerék meg csapágy meg hézagoló pontos helyét kell ismerni és akkor még nem említettem a szinkrongyűrűket, a kapcsoló körmöket és azokat a kis szarokat amiknek eddig nem is tudtam, hogy kulcs a neve, de kb. az egyik sima felületű kis 2 egységes legó elemre hasonlítanak :))) Ja és természetesen a procedúra során 80x kirohanni a préshez, beszaladni a műhelybe...egy élmény :D Az autószerelés sava-borsa ez, kérem! Nem is igazi műértő autószerelő ember, aki életében legalább egyszer nem nyomott rá a mutatóujjára a 20 tonnás hidraulikus préssel :DD Szóval a nagy melegre való tekintettel jó hangulatban tellt a motorszerelés. Közben matattam Zoli féltve őrzött kincsei között, beleejtettem a T3 short shiftere csavarjait egy doboz fáradtolajba, azt halászgattam, meg kiszórtam faterja kompresszor alátéteit...vicces volt :D

Nade térjünk is vissza az én egyetlen hőn szeretett 4AGE-mhez! Elmentünk a hivatalos dányi tesztpályára, a kókai egyenesre, ahol az autók teljesítménymérése szokott zajlani. A Falu határában állórajtot véve, az erdő első fájáig történő gyorsulás mutatja meg hogy mit bír a gép :D:D:D Ha ezt a világ megtudja, a TAG Heuer lehúzhatja a rolót :DDD Doman kibelezett smallportos autója tudott itt 190km/h-t, az enyém 2 személlyel 160-at. Anyósülésből nézve nem is ment olyan szarul...Vissza a ház elé, mérjünk egy kompressziót. Itt jött a móka és kacagás! A 2-es henger gyertyája darabokban jött ki a gyertyakulcsból!! Csak nem mutatott hülyeséget a Butt-Dyno :))) Miután lecsengett a törött NGK által okozott sokk, véghezvittük a kompressziómérés hihetetlenül bonyolult folyamatát. Legutóbb, mikor még Tóth Zolinál mértek rajta, akkor 11-11-10-8 bar volt a hengerekben a nyomás. Így még Domant is izgatta a végeredményünk, hogy most mit tud. 11-11-11-11! Még jobb is lett, mint amilyen volt pár éve! :D Nem gyengén ért fültől fülig a szám :DD Kaptam egy másik gyertyát is gyorsan (természetesen ugyanolyat!) és mentünk mégegy körre a tesztpályán. Ég és föld volt a különbség, olyan szabadon forgott el a motor 5000 felett. Rossz gyertyával kicsit szenvedett....de íííígy...álom :) Azért majd beruházok 4 db új gyertyára, jobb a békesség.

 

P.S.: Természetesen a kókai egyenes NEM a Dányból Kókára tartó út, hanem egy magánterületen fekvő, forgalomtól elzárt szakasz!

7 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://ae86levin.blog.hu/api/trackback/id/tr73598590

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hachiroku · http://ae86.blog.hu 2008.08.04. 19:08:27

:D legenda lesz az az út :D

Ha nem csal az óra, 160 "igennemrossz" egy gyáritól az első fáig.

[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2008.08.04. 20:30:01

Nem csal az sokat, GT kihajtásom van..és 160 még a szar gyertyával 3 hengerrel volt :)) Nem rossz ez a motor :))

zdoman 2008.08.05. 14:18:23

szerintem kettőt mentünk, egyet szar gyertyával meg egyet jóval. először lassan kicsorogtunk az út végéig. a jó gyertyásnál lőttem el. de a lényegen semmit nem változtat :)

Ancika · http://Ancika 2008.08.05. 16:58:41

Még jó, hogy nem én ültem melletted a 160-nál, mert ütöttem volna a fejed, hogy "Lassabban már!"

Krissal 2008.08.06. 19:13:53

Más most érzem, hogy ha kész vagyok ki kell majd mennem...kinek kell a Dyno pad, ha lehet menni Dányba?! :)
Asszem tényleg kimegyek majd, megfűzöm Zdoman-t, hogy kipróbálja, mi a vélemény, csak rá tudom venni egy kis Hacsizásra :)
(Célzott időpont 3 hónap múlva, kérdés esetén mindig a pillanatnyi időponttól számolva, ami határozott szabadsággal ruház fel az igéretek terén :) )
Walaki: tetszik a style, ahogy írsz, jobb, mint amikor behánysz...inkább írj :)

[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2008.08.07. 11:56:11

Hát mivel behányni nem szoktam, ezért télleg inkább írok :DD
süti beállítások módosítása