HTML

Linkblog

Utolsó kommentek

2008.10.09. 11:31 [Walaki]D`Lair

Kakucs beszámoló

Pénteki szabadedzés:

A kissé korai ébredés ellenére viszonylag frissen és éberen érkeztem kakucsra. Ekkor még örültem, hogy tiszta nedves a pálya, helyenként száraz foltokkal. Helyet foglaltunk, beparkoltuk a három hacsit egymás mellé (Dénes Miki, Tóth Zoli és jómagam) és már szinte kezdődött is az edzés.

Szaladtam gyorsan a gumishoz, felrakattam a 165/65 r14-es papucsokat (©by palik lacika) és Luki gyors segítségével már állhattam is be a sorba. Nos az első felfutásom hogy is mondjam hagyott NÉMI kívánnivalót maga után, konkrétan nem sikerült összefűznöm a pályát, a hol nagyon csúszós hol betapadós aszfalt megtréfálta az amatőr képességeimet :) Rettentő módon elkenődtem, nem mondom, hogy túlzott önbizalommal érkeztem kakucsra, világmegváltó tervekkel, tehát valamilyen szinten tudatában voltam a kocsim és a saját tudásom esélytelenségének. De azért nagyon szarul éreztem magam, hogy csak bénáztam...Mire másodjára sorra kerültem, már 1700 ágra sütött a nap, felszáradt a pálya, megjött a rendes tapadás. Itt már elkezdtem magamra találni, első teljes körömben még bátortalankodtam és nem vállaltam nagy beérkezési sebességet, aztán a pálya hátsó részében lejátszottam magamban Tóth Zoli nyár eleji kakucsi videóját és gondoltam bepróbálom. Tehát célegyenesre ráfordítóból padlóval kigyorsít, 2-es tiltás, óriáskézi és ami a csövön kifér kinyomni a hacsi szemét-lelkét mert azt szereti :DD És összejött. Nem is akárhogy, ordítottam az autóban örömömben :)) A következő körökben próbáltam minnél nagyobb tempóval minnél messzebbről megindítani és a bólyákhoz egyre közelebb egyre nagyobb szögekben autózni. Természetesen a himbilimbi futóművemmel és a gyári motorral nem lehet csodát tenni, ezért ha nagy szögekben mentem körülbelül 16x rúgtam rá a kuplungra a mért szakasz 3 kanyarjában + az átkötő részeken. De vitte...jajj de vitte...fülig érő szájjal és az adrenalintól remegő kézzel jöttem le a pályáról. Az olajam persze melegedett, mert a pálya egészén csaptam keresztbe ahol tudtam...így az elkövetkezendő menetekben csak a mért szakaszra szorítkoztam, nem akartam megölni a technikát...(kuplungtárcsából és szerkezetből van a raktáramban pár -mondjuk motorból is :DDD-) Szóval egyre jobban éreztem az autót és a pályát. A szervízparkban ebédelve még Dénes Miki is azt mondta, hogy jól megyek csak nagyon kéne egy kemény futómű a kocsi alá...ez azért jól esett nem kicsit :) TZ is dícsért, véleménye szerint majdnem úgy autóztam mint ő vagy Miki...ezek nekem többet jelentettek talán egy jó helyezésnél is :) Sorban állásnál odajött az egyik Svájci pilóta, megkérdezte mennyiért adom el neki a hacsit...mennyiért vazz'...100 csilliárd űrdolcsi...mennyiért...:DD Mondtam hogy akkora összeget nem tudna elémtolni amiért megkapja :D Aztán dumálgattunk egy kicsit, szerintem ő is hajtott valamikor corollát, mert nagy szerettel beszélt a könnyű építéséről és a remek súlyelosztásáról...mondtam neki hogy én meg full amatőr vagyok, ez az első versenyem éshát az autó sem igazán rendelkezik high end versenytechnikákkal...ezt prezentálandó rátehénkedtem az orrára mutattam neki milyen puha a futómű, hát a fejét fogta az ember :DD Mondtam ez van, ezt kell vezetni...(kis pénz kis foci, hogy a klasszikust idézzem) Sok sikert kívántunk egymásnak és mentem fel a pályára. Elég jól ment már a mért szakasz, kezdtem megnyugodni, hogy meglesz az a TOP16. De amikor jöttem le a boxba, rohantak utánam hogy folyik az olaj állítsam le gyorsan...na bakker, felrémlett bennem megint az elpukkant olajcső, meg a kifolyt drága versenyolaj. Félretoltuk a fűre, nézem kocsi mögött ahol állt a betonon nagy tócsa olaj. Faszaaaa...Nyitom a motorháztetőt, csont száraz minden...mi a f...?! Átálltam a helyemre vele, megint jött a kocsi alól a nedű...Hát a váltómból folyt...mit folyt, ömlött. Valószínűsítettem, hogy a kardánszimmering fosta el magát és ott talált magának utat a felszínre. Mivel TZ-nek lefogazott a váltója, "elugrottunk" Dányba tartalék váltóért neki és tömítéskészletért nekem. Egy szó mint száz, oldalra döntöttük a kocsimat és akkor derült ki, hogy csak az olajbetöltő csavart hagytam el valahol a pályán...CSÚÚÚÚCS...kapott olajat, és indultunk is haza. Doman beült a hátsó ülés...helyére, TZ meg mellém ablaktörlőnek. Nem volt egy egyszerű út, Zoli már értekezett erről az ő blogjában :))

Szombat kvalifikáció:

Bekövetkezett az amit nem akartam a péntekiekből okulva. Esett mint az állat, állt a víz a pályán. Mivel TZ javaslatára nem cseréltem kereket, első voltam az edzésen. Az esős aszfalton úgy vitte az utcai 195/50 R15 gumikat, mintha 250Le lett volna a motorháztető alatt és nem 125 :DD Első kör szintén beforgás, kb úgy estem be mint szárazon éshát NÉMILEG sok lett :)) Aztán 100 helyett kb. 80-nál húztam a kézit és láss csodát egyből összejött a pálya...méghozzá igen keményen! Na itt kezdtem megint örülni. A következő menetre bekéretőzött mellém Batyik, meg közben megérkeztek szüleim is, így erről van külső felvétel :) Majd felrakom jutúbra. Két személlyel is nagyon szépen ment keresztbe a nagy kerekekkel, sikerült egy-két olyan beérkezést véghezvinnem, amire azt mondom hogy HŰŰŰŰ :D

Aztán jött az a pár ingyenélő valóságsós szarember, azokat kellett autóztatni majd 1 órán keresztül, közben elállt az eső, és egyre száradt fel a pálya. Mi meg már a rajtrácson vártuk a sorunkat. Erősen dilemmáztam, hogy most cseréljek -e kisebb kerékre, vagy maradjon a nagy...Döntésemet természetesen nagyban segítette, hogy néha szemerkélt az eső néha elállt. Rohadna meg :DD Mire feljutottam a kvalifikációra már csak nedves volt az aszfalt, ami nem segített túlságosan. Elég kiszámíthatatlan lett a pálya, hol jobban csúszott mint vizesen, hol kevésbé. De már nem volt idő kereket cserélni, menni kellett. Első körben beérkezést elrontottam, beforogtam. 0-s kör. Második körben óvatosabban jöttem, ott a két kanyart átvezető egyenesben az átterhelést rontottam el, picit kiesett driftből az autó. Hát igen, száradt fel a pálya, sok volt már az utcai gumi...:( Így Harmadik körömben is óvatosat mentem, hogy legalább legyen egy teljes értékelhető autózásom.

Össze is jött, nem mondom hogy életem köre, eléggé biztonságit autóztam de belülről nem tűnt különösebben szarnak. Az átvezető egyenesben nem mertem nagy szöget vállalni, mert gyári kormányszögem van és ha picit túlfordul a segge nem fogom meg. Odase neki, leparkoltam és eljöttem haza. Doman küldte a hírt hogy 18. lettem a kvalin. Tehát kiestem. Annyira nem tört le a hír, jópár embert megelőztem így is, ráadásul mindegyik erősebb és jobb futóművel rendelkező autó. Mondhatni örültem :D Az a furcsa helyzet állt elő, hogy a mezőny "legbénább" autójával szárazon több esélyem lett volna mint vízen. Dehát az ember nem akarhat mindent :DD Ígyhát örüljünk együtt az első versenyemen elért 18. helynek! :)

Köszönöm magamnak, hogy ott lehettem, köszönöm anyámnak hogy nem haltam éhen a pálya szélén, köszönöm apámnak, hogy fotózott és videózott, köszönöm Doman Zolinak, hogy rohant amikor szükség volt rá, köszönöm TZ-nek a bátorító szavakat, köszönöm Attilának, hogy anno rámbízta a kocsiját, köszönöm a szponzoromnak, a Coment Kft-nek hogy lehetőséget biztosított a versenyen való indulásra. De legfőképpen köszönöm az én drága, lassan már 24 éves Toyotámnak, hogy minden különösebb műszaki gond nélkül teljes mértékben partnerem volt a hétvége folyamán. Nem tudom eléggé imádni ezt az autót :)

 

Vasárnap:

Gratulálok Tóth Zolinak, az első szezonjában elért Bajnoki ezüstéremhez! Egész évben folyamatos fejlődést produkált mind ő, mind az autója, fáradtságot és pénzt nem sajnálva készült versenyről versenyre. Meghozta az eredményét :) Gratulálok a futam győztesének Galacs Gábornak, aki annak ellenére hogy BMW-vel ment elnyerte a dícséretemet.

Gratulálok Dénes Miklósnak, aki a rossz motorvezérlővel is kiállt Kerényi Ádám ellen és sikerült egált mennie vele, gyönyörű volt ahogyr állva tapsolta a nézőtér amikor dadogó motorral jött le a pályáról...

Gratulálok a Drift szövetségnek, hogy ilyen évet zárhattak, nem titok hogy Európa legjobb rendezvényei mind a piros-fehér-zöld trikolór égisze alatt zajlanak. (ez inkább a többi nációnak cikizés, mert a magyar versenyek is távol állnak a tökéletestől :DD)

 

Jövőre. Veletek. Ugyanitt.

8 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://ae86levin.blog.hu/api/trackback/id/tr17704836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hachiroku · http://ae86.blog.hu 2008.10.09. 12:31:20

Hajráf jövőre!!! Elsőre nem rossz ez teljesen egy utcai autóval, és úgy gondolom szárazon benne lettél volna a TOP16-ban. Szóval jár a granula!

Krissal 2008.10.09. 20:00:00

Jó a cikk és azt gondolom számodra már megkezdődött...:)
Jövőre találkozunk! :)

uttoro 2008.10.14. 19:08:38

Hajráá!!!

Csak így tovább! :)

ret 2008.10.15. 16:05:48

Mennyiből lettél 18?

Ancika · http://Ancika 2008.10.16. 06:29:06

Én meg neked köszönöm! Köszönöm, hogy megismertetted velem ezt a sportot, amitől én bizony nagyon féltettelek!
Gratulálok életed első versenyén elért eredményedhez! Lesz ez még jobb is! És jövök máskor is!!!!

Szegi apád József 2008.10.17. 19:44:48

Csak így tovább kedves gyermek, jó sok szponzort is meg sok sikert kívánok.
süti beállítások módosítása